sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Stokke Scoot V2 Uudet Kuosit



Oohlalaa, nää Stokken uudet ratasvärit on niin keväisen kauniita! Stokke näitä on jo omilla sivuillaan kovasti hehkutellut, mutta hehkutellaan me täällä vielä vähän lisää.

Scoot V2 ratasta on tähän mennessä saanut väreissä Red, Purple, Black melange, Black sekä Slate Blue, mutta nyt sarja täydentyy limited edition väreillä Aqua blue ja Soft pink. Lisäksi Scooteihin saadaan Style Kit kahdella pallokuosilla, Retro Dot ja Soft Dot.



Scoot V2 on ollut markkinoilla vasta muutamia kuukausia, joten kertaillaas vielä mitä kaikkia parannuksia tuo V2 upgreidaus rattaaseen toi;

1) Työntöaisa
Aikaisemmassa Scootissa oli teleskoopposäätöinen asia, mikä on nyt korvattu nappisäädöllä. Tällä on parannettu rattaiden hallittavuutta - etenkin kynnysten ylittäminen on helpottunut huomattavasti, kun painopistettä keulimiselle ei tarvitse hakea niin kauhean korkealta. Aiemmin keulan nostamista joutui toisinaan avittamaan jalalla, mutta näissä keula nousee tsuips vaan! Lisäksi ainakin omaan käteen työntöasennonkin saa nappiaisalla vielä pykälän rennommaksi.

2) Renkaat
Tsaijai, tämäkös meikätyttöä aikoinaan hymyilytti kun kuultiin, että saadaan Scootteihin kunnon renkaat! Nuo pienet peruskennot vaihtuivat isompiin foam-renkaisiin eli tuntuu kuin alla olisivat ilmakumit, mutta pumppaushuolia on nolla. Näillä pääsee huonommallakin kelillä. Jess!



3) Selkänojan säätö
Selkänoja ei ole koskaan näissä rattaissa ollut se mun ultimaattinen feivoritti, koska selkänojaa säätäessä pitää säädellä erillisiä klipsuja. Nyt pelkän täyden makuuasennon ja pystyn istuma-asennon väliin on tullut lisäporras joko pienemmälle muksulle, jolla ei istumishommat ole ihan satasella hanskassa tai sille puoliuniselle nuokkujalle, joka tarvitsisi lepoasennon, mutta ei missään nimessä halua mennä makuulleen. Vaikka noita klipsuja joutuu erikseen säätämäänkin, on säätö kuitenkin huomattavan helppo. Verrattuna esim. vetoketjusäätöisiin selkänojiin voi klipsut laittaa huoletta puoli kerrallaan kiinni. Kiinnitys on jämäkkä ja loksahtaa nätisti kiinni/auki ja selkätuki pysyy hyvin muodossaan, joten vaikka lapsen koko paino olisi selkänojalla, kestää se helposti nostelut ja kiinnittelyt.

4) Kasausmekanismi
Yhden käden kasaus, olipa istuinosa kummin päin tahansa, on säilynyt entisellään, mutta muutos on tullut tuohon kasassa olemiseen; nykyään rattaat pysyvät nipussa kunnes toisin käsketään. Ennen rattaista piti ottaa oikein kunnon ote jos niitä tahtoi nostella kasattuna jonnekin, koska muuten rattaat levähtivät takaisin auki, mutta nyt rattaat pitää erikseen avata kun lähdetään taas liikkeelle. Tämä helpottaa rattaiden pakkailua takakonttiin huomattavasti. Kiva!

Mitäs te tuumitte Scooteista ja niiden uusista kuoseista?

Baby Style 599€

Kuvat Stokke.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti